Duben 2015

Zdravé nápoje: Lepší než káva! Horká čokoláda s macou

23. dubna 2015 v 22:55 RADY - CO SE HODÍ -

Zdravé nápoje: Lepší než káva! Horká čokoláda s macou


Pokud hledáte náhražku kávy, tento teplý nápoj vám poskytne jemnou podporu a je mnohem zdravější (a také chutnější) než káva.
Horká čokoláda s macou - vhodná i pro vegany

Složení

1 hrnek mandlové mléko (nebo vašeho oblíbeného mléka)
1 vrchovatá čajová lžička Maca prášku
1 vrchovatá čajová lžičku kakaového prášku
špetka skořice

Poleva:
Kakaová drť
Skořice

Pečlivě přivedeme mandlové mléko k varu. Pak vmícháme po dobu několika sekund Maca prášek a kakaový prášek.

Nalijte nápoj do svého oblíbeného hrnku a posypeme několika zrnky kakaové drti a skořicí. Vychutnejte si to!

Zdroj: MindBodyGreen

Zapíjíte jídlo vodou? Děláte velkou chybu a riskujete své zdraví!

23. dubna 2015 v 22:50 RADY - CO SE HODÍ -
nejčastější zlozvyk

Zapíjíte jídlo vodou? Děláte velkou chybu a riskujete své zdraví!

Oběd



Nedostatek tekutin vede k bolestem hlavy a dalším zdravotním obtížím, dodržovat pitný režim je zkrátka důležité. Pokud jste ale zvyklí pít i během jídla, děláte velkou chybu a měli byste se tohoto zlozvyku rychle zbavit.
Dělá to skoro každý, přitom to podle odborníků není dobrý nápad. Běžně jíme, dáme si pár soust a zapijeme to sklenicí vody nebo třeba minerálky. Jenže to je právě špatně, uvádí portál vysetrenie.zoznam.sk.

"Zapíjení jídla nadměrným objemem tekutin má negativní dopad při trávení potravin. Je to zejména z toho důvodu, že žaludeční kyseliny se v žaludku zředí s vodou, a dojde tak ke snížení natrávení potravy. Proto můžeme říci, že při zapití konzumované potravy velkým množstvím vody dochází ke snížení využitelnosti látek pro náš organismus," řekl portálu výživový poradce Ing. Libor Javro.

Pití velkého množství tekutin během jídla nebo těsně po něm ovlivňuje přirozené hladiny kyselin a žluči, ředí trávicí šťávy a enzymy a vyhání potravu ze žaludku příliš brzy. Voda, na kterou je vázaný kyslík, také přináší do žaludku zbytečně moc vzduchu, což může vést k pocitu nafouknutého břicha. Sečteno a podtrženo, zapíjení jídla, obzvláště studenou vodou, vede k poruchám trávení a špatnému využívání energie.

Jak tedy pít správně?
V ideálním případě byste se měli vyhnout pití nadměrného množství vody nejméně dvacet minut před jídlem a půl hodiny po něm. A dodržovat tato pravidla:

Malé doušky
Není samozřejmě nutné vyhnout se pití během jídla zcela, je ale lepší s ní výrazně šetřit, vhodné je také do ní přidat citron.

Teplá, ne studená
Pokud opravdu něco potřebujete k jídlu popíjet, vždy je vhodnější teplý nápoj než studený. Nahraďte vodu třeba čajem nebo ji pijte aspoň vlažnou.

Napijte se před jídlem
Důležité je v rámci dodržování pitného režimu vypít jednu, dvě sklenice vody 15 až 20 minut před jídlem, abyste během něj neměli žízeň.

Dodržujte pitný režim
Zlozvyku pít během jídla se snáze zbavíte, když budete celý den dodržovat pitný režim a naučíte se pít mezi jídly.

ČTĚTE TAKÉ:
hel TN.cz